Załącznik
SP.3920.1.2014 Garbów dnia 14.10.2014 r.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami), - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r poz. 231).
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2011 r. nr 282 poz. 1650).
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2013 r. poz. 1735z późn.zm.).
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: DOSTAWY
„Dostawa węgla orzech kl 30.000 kJ i miału węglowego kl 28.000 kJ na sezon grzewczy 2014/2015 do kotłowni Zespołu Szkół w Przybysławicach”.
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJACEGO ( art.36 ust 1pkt1)
Zamawiający: Zespół Szkół w Przybysławicach
Adres zamawiającego: Przybysławice 1 ,21-080 Garbów
www.zsprzybyslawice.bip.lubelskie.pl e-mail: beata.orn@interia.pl
Telefon 081 5018653 , fax 081 5018653
Godziny urzędowania: godz. 8.00 do 15.00
II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA (art.10 ust.1, art. 36 ust 1pkt 2, art. 39-46)
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 EURO, a poniżej wartości ustalonej na podstawie art. 11, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (art.29, art.30, art.31, art.36 ust. 1pkt 3)
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod
CPV – 09.11.10.00-0
09.11.12.10-5
- Przedmiotem zamówienia jest dostawa opału na sezon grzewczy 2014/2015 w ilości : miał węglowy kl 28.000 kJ około 30 ton i węgiel orzech kl. 30.000 kJ około 60 ton z dostawą do kotłowni Zespołu Szkół w Przybysławicach.
Przez dostawę należy rozumieć : zakup, załadunek , transport, rozładunek i wszystkie koszty z tym związane.
Ze względu na mała powierzchnię magazynową kotłowni i utrudniony dojazd do zsypu dostawa opału powinna odbywać się sukcesyjnie w zależności od potrzeb , na każde zgłoszenie zamawiającego – telefonicznie lub faksem nie później niż na dwa dni przed wyznaczonym terminem dostawy. Dostawy węgla i miału w godzinach od 8.00 do 15.00.
Samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA (art.36 ust. 1 pkt.4)
Termin wykonania zamówienia ustala się do dnia 31. 03.2015 roku.
V. INFORMACJA O PODWYKONAWCACH (art. 36 ust. 2 pkt. 11a, 11b)
Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Wykonawca winien w załączniku Nr 1 do SIWZ wskazać części zamówienia, które zostaną zrealizowane przy udziale podwykonawcy. Brak oświadczenia Wykonawcy na formularzu ofertowym oznacza jego realizację bez powierzenia jakiejkolwiek części zamówienia podwykonawcom
VI. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
(art.22,art 36 ust.1 pkt 5)
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy i spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
- Posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Posiadania wiedzy i doświadczenia
- Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- Sytuacji ekonomicznej i finansowej
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w sposób spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonych dokumentów potwierdzających:
Uwaga:
- W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o zamówienie alboreprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się wówczas odpowiednio do wykonawców występujących wspólnie.
- Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, należy przedłożyć zamawiającemu umowę regulującą współpracę wykonawców.
VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW,JAKIE MAJA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU (art.25,art.26, art.36 ust.1 pkt 6)
- W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z treści art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy należy przedłożyć:
1) Aktualny odpis w właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, przedkłada:
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Oświadczenie i pozostałe dokumenty należy składać w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę.
VIII. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIUAJACEGO Z WYKONAWCĄ ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI (art.9,art.27,art. 36ust.1 pkt 7,art. 38)
- Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują faxem (81 5018653) lub drogą elektroniczną (e-maile; beata.orn@interia.pl każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający uzna, że pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę lub na podany kontakt elektroniczny zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma. Dopuszczalna jest również forma pisemna.
- SIWZ można także odebrać w siedzibie Zamawiającego: Zespół Szkół wPrzybysławicach 21 – 080 Garbów , w godzinach urzędowania Zamawiającego .
- Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami tel. 81 5018 653;
fax 81 50 18 653 , jest : Beata Ornal. Janina Rybka.
IX WYMAGANIA DOTYCĄCE WADIUM
(art.36ust.1, art.45,art.46)
- Zamawiający odstępuje od ustanawiania wadium .
X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ (art.36ust.1 pkt 9,art.85)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT (art.36 ust.1 pkt 10,art. 82)
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
- Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej
- Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- Każda strona oferty musi być podpisana przez osobę/osoby/ upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
- Do oferty należy dołączyć dokument, z którego wynikać będzie uprawnienie do podpisania oferty np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, lub informacja z Centralnej Ewidencji i Informatyzacji o Działalności Gospodarczej RP wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. Dokument należy dołączyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- 6. Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej. ( wg. załącznika nr.4 do SIWZ),
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
- Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie i oznaczyć w taki sposób aby nie budziło to wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia przez osoby nieupoważnione. Koperta powinna być nieprzezroczysta, opieczętowana oraz posiadać pełny adres Wykonawcy.
- Na kopercie zewnętrznej należy umieścić napis:
OFERTA NA: „ Dostawa węgla orzech kl 30.000 kJ i miału węglowego kl 28.000 kJ na sezon grzewczy 2014/2015 do kotłowni Zespołu Szkół w Przybysławicach”
Nie otwierać przed dniem 28.10.2014
Wszystkie strony oferty należy spiąć i ponumerować.
XI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
(art.36 ust. 1pkt 11,art. 82, art.84, art.86)
- Oferty należy składać do dnia 28.10.2014 roku do godz 10.00 w sekretariacie Zespołu Szkół w Przybysławicach
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 28.10.2014 roku o godz. 10.10 w sekretariacie Zespołu Szkół w Przybysławicach
XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY ( art.36 ust.1 pkt 12)
Cenę oferty należy podać jako cenę ryczałtową brutto .
Cena brutto (wartość brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia powinna zawierać wszelkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia.
W cenie brutto należy uwzględnić wartość końcową którą, Zamawiający będzie zobowiązany zapłacić za zrealizowanie zamówienia łącznie z obowiązującymi podatkami, opłatami i innymi elementami cenotwórczymi. Cenę należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
XIII. OPIS KRYTERIÓW ,KTÓRYMI ZAMAWIAJACY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT (art.36 ust.1,pkt 13,art.87,art. 90,art.91)
W odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili warunki określone w SIWZ zostanie dokonana oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
Cena brutto - 100%
Oferent oferujący najniższą cenę brutto otrzyma maksymalną ilość 100 punktów. Inni oferenci odpowiednio mniej według poniższego wzoru:
Pt=(Tnxl00)/To
gdzie:
Pt - wartość punktowa oferty
Tn – najniższa oferowana cena brutto
To - całkowita cena ocenianej oferty
Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim
wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH ,JAKIE POWINNY BYĆ SPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO (art.36 ust.1pkt 14,1,art.92, art. 94, art. 23)
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający jednocześnie zawiadomi wykonawców którzy złożyli oferty o: wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawcach którzy zostali wykluczeni z postępowania, wykonawcach których oferty zostały odrzucone , terminie po upływie którego może być zawarta umowa.
- Umowa w sprawie zamówienia może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty ,jeśli zawiadomienie to zostanie przesłane faxem lub drogą elektroniczną, albo 10 dni jeśli zostanie przesłane listem poleconym.
- Umowa może być zawarta przed upływem tych terminów jeżeli złożona zostanie tylko jedna oferta lub nie zostanie wykluczony żaden wykonawca, lub nie zostanie odrzucona żadna oferta.
- Jeśli wykonawca , którego oferta zostanie wybrana uchyli się od podpisania umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
- Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
- W przypadku gdy zostanie wybrana oferta złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia należy przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO
WYKONANIA UMOWY (art.147-151)
Zamawiający odstępuje od pobrania zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ
WPROWADZONE DO TREŚCI UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO (art.36, ust 1 pkt. 16)
Istotne postanowienia umowy zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji.
XVII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
(art.36ust.1 pkt. 17,art.179-193)
Na podstawie art. 180 ust.2 ustawy prawo zamówień publicznych Wykonawcy przysługuje prawo złożenia odwołania wyłącznie wobec czynności :
- Opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
- Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia
- Odrzucenia oferty odwołującego.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia jeśli informacje zostaną przesłane faxem lub drogą elektroniczną albo w terminie 10 dni – jeśli zostaną przesłane listem poleconym.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu , a także wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
XVIII. INFORMACJE DOTYCZACE SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH i
WARIANTOWYCH (art.36 ust 2 pkt 1 i pkt 4)
1.Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych
2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
XIX. INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJACYCH
(art.36 ust 2 pkt.3, art. 67 ust.1 pkt6)
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających .
XX. INFORMACJE DODATKOWE
- W przypadku powierzenia przez Wykonawcę części zamówienia podwykonawcom, należy w ofercie wskazać, która część zamówienia zostanie powierzona podwykonawcy
- Do spraw nie ujętych w niniejszej specyfikacji zastosowanie maja przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
- W związku z tym, że Zamawiający dopuścił przekazywanie faksem informacji, oświadczeń, wniosków, zawiadomień należy wskazać w ofercie aktualny numer faksu , oraz drogą elektroniczna. Wykonawca powinien podać w ofercie aktualny numer faxu i e-mail
Załączniki do niniejszej specyfikacji stanowią:
1.Wzór oferty
2.Wzór oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art.22.
3.Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24
4.Wzór oświadczenia art.24 ust.2 pkt.5 – grupy kapitałowe.
5.Projekt umowy.
Specyfikację zatwierdził :
Dyrektor Zespołu Szkół
Beata Ornal
dodano do BIP dnia 15-10-2014 09:43:03